Skip to main content

Havacılık Sertifikalı Sistemler

Dünya çapındaki havacılık şirketleri, prototiplerden son ürüne kadar en önemli güvenlik ve kritik görev sistemleri tasarımının her seviyesinde MATLAB ve Simulink kullanırlar. MATLAB ve Simulink, otonom hava araçları ve hipersonik araçların tasarımı, gelişmiş kablosuz sistemler ve uçakların hibridizasyonu ve elektrifikasyonu gibi alanlarda araştırma ve geliştirmeyi hızlandırır.

Model Tabanlı Tasarım, sistemin öncenden simülasyonunun yapılmasına ve kod oluşturma yoluyla program risklerinin (performans, zamanlama ve entegrasyon gibi) azaltılmasına yardımcı olur. Simulink ayrıca Sistem mühendisliği için de birçok fayda sunmaktadır. Gereksinimler, sistem mimarisi, tasarım, otomatik oluşturulan kod ve test yapıları arasında izlenebilirlik sağlayan bir iş parçacığı oluşturur. Böylece, aynı ortamda tasarım bütünlüğünü sağlar ve karmaşık sistemlerin değişiklik yönetimini kolaylaştırır.

Havacılık şirketleri tasarımlarını geliştirirken belli sertifikasyon süreçlerini kapsayacak şekilde geliştirmektedir. Bu standartlar ARP-4754, DO-178C ve DO-254 olarak söylenebilir.

Havacılık Sertifikalı Sistemler
ARP-4754 standardı

ARP-4754 standardı, sistem gereksinimleri, gereksinimlerin doğrulanması, sistem tasarımı ve sistem doğrulaması dahil olmak üzere hava taşıtı sertifikasyonunun sistem mühendisliği yönlerini ele alır. Uçuş yazılımı sertifikasyonu için hedefleri belirleyen DO-178 ve uçuş donanımı sertifikasyonu için hedefleri belirleyen DO-254 tarafından desteklenmektedir. 2010’da piyasaya sürülen ARP-4754A, gereksinimlerin yakalanması, prototip oluşturulması ve gereksinimlerin doğrulanması için modelleme ve simülasyon kullanımı hakkında bilgi sağlar (Şekil.1).

Bununla ilgili kullanıcı hikayesine buradan ulaşabilirsiniz.

Diğer standart ise DO-178 standardıdır. DO-178, ticari aviyonik sistem yazılımını sertifikalandırmak için kullanılan fiili uluslararası güvenlik standardıdır ve diğer sektörlerde ve uygulamalarda giderek daha fazla kullanılmaktadır. DO-178C, DO-178B standardının bir güncellemesidir ve aşağıdakileri içeren mevcut endüstri geliştirme ve doğrulama uygulamaları ile yakından eşleşen ekler içerir: Model Tabanlı Geliştirme ve Doğrulama (DO-331) ve Biçimsel Yöntemler (DO-333). Yazılım kalifikasyonu DO-330’da ele alınmıştır. DO Qualification KIT, DO-178C sürecini DO-178C ve DO-330’u destekler. Ayrıca DO-331 ve DO-333 dahil olmak üzere tamamlayıcılar için Simulink ve Polyspace yazılım araçlarını kullanmanızı kolaylaştıran iş akışı rehberliği, izlenebilirlik matrisi oluşturma ve dökümantasyon sağlar.

MATLAB ve Simulink , aşağıda gösterildiği ve bu video serisinde açıklandığı gibi DO-178C için Model Tabanlı Tasarımı destekler.

DO-178C için Model Tabanlı Tasarımı

Kod Üretimi ile DO-178C Ayrıntılı İş Akışını Buradan

 DO-254

Diğer bir standart ise DO-254’tür. DO-254 standardı, havacılık sistemlerinde kullanılmak üzere onaylanacak donanım için bir dizi hedef tanımlar. Uçuş yazılımı sertifikasyonu için eşdeğer standart olan DO-178’den sonra modellenmiştir. DO-178’de olduğu gibi, DO-254 hedeflerini karşılamak, çeşitli süreçler nedeniyle pahalı ve zaman alıcı olabilir. Bu süreçler:

  • Gereksinim yönetimi ve izleme
  • Tasarım standartlarına uygunluk
  • Doğrulama ve onaylama

Mühendisler, Model Tabanlı Tasarım kullanarak, DO-254 hedeflerini yerine getirirken, gereksinimlerin erken doğrulanması, gereksinimlere otomatik bağlanma, model ve kod standartları kontrolü, kod oluşturma, rapor yapısı oluşturma ve test ile ilişkili maliyet ve pazara sunma süresi avantajlarını gerçekleştirebilir.

MATLAB, Simulink ve HDL Coder , DO-254 için Model Tabanlı Tasarım içeren temel geliştirme faaliyetlerini destekler. 

D0-254 Ayrıntılı İş Akışını Buradan

Kurumsal e-bültenimize abone olarak FİGES hakkındaki güncel gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.
Sosyal Medya'da FİGES
FİGES Facebook
FİGES Twitter
FİGES Linkedin
FİGES Instagram

© FİGES A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Tasarım ordek.co.