Dönme matrisi, bir ekseni belirli bir nokta etrafında döndürmek için kullanılan bir matristir. Bir Kartezyen koordinat çerçevesinin merkezi genellikle bu dönme noktası olarak kullanılır. Dönme matrisleri, havacılık, görüntü işleme ve diğer teknik bilgi işlem uygulamalarındaki hesaplamalar için kullanılır.
Bir dönme matrisinin dönüşü genellikle Euler açıları ile tanımlanır, ancak aynı zamanda kuaterniyonlar kullanılarak vektör formunda da tarif edilebilir. Bir döndürme gerçekleştirmenin birçok yöntemi olmasına rağmen, en yaygın olanları yönlü kosinüs matrislerine ve kuaterniyonlara dayanmaktadır.
Ortak görevler şunları içerir:
• Tek bir fonksiyon kullanarak 2B ve 3B dönmeler gerçekleştirme
• Kuaterniyon vektörleri ve dönme matrisleri arasında dönüştürme
• Simülasyonda dönme için matris işlemlerinin aktif olarak kullanılması
Dönme matrisi uygulamayla ilgili ayrıntılar için bkz. MATLAB® ve Simulink®.
• Bir Görüntüyü Döndürme (Örnek)
• Dönme Matrisi Uygulamak için Grup Nesnelerini Kullanma (Örnek)
• Aerospace Toolbox (Ürün)
• Dönme Açısını kuaterniyona Dönüştürme (Fonksiyon)
• Yön Kosinüs Matrisine (Blok) Dönme Açıları
• 4’e 4 Dönme Matrisi Oluşturma (Fonksiyon)
© FİGES A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Tasarım ordek.co.