Karmaşık vektörler aracılığıyla üç boyutlu uzayda dönme uygulayın
Kuaterniyonlar, mekanik, havacılık, bilgisayar grafikleri, görüntü işleme ve diğer uygulamalarda dönüşleri hesaplamak için kullanılan vektörlerdir. Dört öğeden oluşurlar: Yaygın olarak bilinen sanal sayıyı genişleten üç ve dönüşün büyüklüğünü tanımlayan bir unsur. kuaterniyonlar genellikle şu şekilde gösterilir:
Bu dönme formatı, bir dönme matrisinden daha az hesaplama gerektirir.
Kuaterniyon kullanmak için ortak görevler şunları içerir:
• kuaterniyonlar, döndürme matrisleri ve yön kosinüs matrisleri arasında dönüştürme
• Norm tersi ve döndürme gibi Kuaterniyon matematiği gerçekleştirme
• Kuaterniyon matematiği ile oluşturulmuş önceden hazırlanmış altı serbestlik dereceli (6DoF) modellerin simülasyonu
Ayrıntılar için, ilgili matematiği derinlemesine anlamadan kuaterniyonları kullanmanızı sağlayan MATLAB® ve Simulink®‘e bakın.
• Simulink’te Ölçülen Oranlardan Kuaterniyon Tahmini (Örnek)
• Astrium, Bir Uçak ile İletişim Uydusu Arasında Çift Yönlü Lazer Optik Bağlantı Oluşturuyor (Kullanıcı Hikayesi)
• Havacılık Uygulamalarında Navigasyon için Koordinat Sistemleri (Örnek)
• Duyucu Tümleştirme ve İzleme Uygulamaları için Dönme, Yönlendirme ve kuaterniyonlar (Örnek)
• Havacılık Araç Kutusunda Kuaterniyon Matematiği ve Fonksiyonları (Belgeleme)
• 6DoF (Kuaterniyon) (Belgeleme)
• Kuaterniyon’ı Dönme Açılarına Dönüştür (Fonksiyon)
© FİGES A.Ş. Tüm hakları saklıdır. Tasarım ordek.co.